Moss Fotballklubb øker ledelsen – på Internett

Moss Fotballklubb har fra før satset betydelig på utvikling av funksjonelle og informative internettsider. Sidene er levert av Brikken AS, og utviklet i samarbeid med ViaNett AS. Bladet TIPS, kåret mossfk.no til landets beste nettside blant eliteserieklubbene i februar i år. Nå øker klubben ledelsen ved å lansere MFK InterActive i samarbeid med ViaNett. Dermed bedrer man profileringsmuligheter for sponsorer og samarbeidspartnere, samtidig som man tilbyr nye muligheter for publikum.  (27.04.2001)


MFK InterActive inneholder SMS-tjenester for å kunne foreta avstemming om banens beste spiller via tekstmelding fra mobiltelefonen. Dessuten har den som ønsker det, mulighet til å laste ned logoer fra norske klubber i eliteserien og 1. divisjon og samtlige engelske klubber t.o.m. 2. divisjon til sin telefon. Mossekråkenes sang kan selvfølgelig hentes ned, og benyttes som ringelyd. 

ViaNett har fått med sin største kunde Yamoco, som bl.a. eier maxsms.no og smsfactory.no, i samarbeidet med klubben. Selskapet distribuerer meldingene. 

I tillegg har MFK tatt i bruk ViaNett’s forumløsning for at fotballinteresserte skal kunne diskutere, og dessuten har nettsiden nå en av Norges største nyhetssider for fotball med nyheter både fra Norge og bl.a. fra England. 

ViaNett-sjef Lars Helland sier at det selvfølgelig ikke bare er fotballinteressen og patriotisme som har ledet til samarbeidet. At fotballklubben i byen får oppmerksomhet for sin internettløsning er god markedsføring for selskapet. 

"Vi håper å holde fotballklubben på topp på Internett, men poengene på banen kan ikke vi hjelpe til med", avslutter Helland.

Print artikkel Skriv ut artikkelen