Suksess på nettet!

Når antall besøk på nettsiden øker!

Hvordan skal man vurdere om en investering på internett er lønnsom? Kan det måles i kroner og øre? Ut i fra om noen synes dette ser bra ut?
Det finnes en enkel måling som du eller din samarbeidspartner på internett kan foreta: Mål antall besøk!

Oppdatert: (15.8.2006)


ViaNett har 18 nettsider på Webtoppen i Kapital Data!

ViaNett har levert løsning til 18 nettsider på Webtoppen i Kapital Data. Det er ingen tilfeldighet. Mange leverandører legger vekt på design og utseende. Det er jo vel og bra. Men hvis ingen finner nettsiden din, er det da egentlig noen grunn til å være fornøyd med investeringen?

Innhold
Du må selvfølgelig ha et innhold på nettsiden som er interessant. Hvis ikke du forteller og informerer om det som brukeren er interessert i, får du heller ikke besøk på nettsiden. Hvis brukeren ikke finner deg fordi han ikke kjenner navnet på nettsiden, f.eks. vianett.no, må han kunne finne deg på annen måte.

Søking
Hvis man ikke finner det man er ute etter, går man til en portal som f.eks. ABC Startsiden, Kvasir eller Yahoo. Hvis et firma er registrert her, kan man lete i kategorier f.eks. etter bransje eller produkt.
Hvis ikke søker man fritt, og da er det en eller annen søkemotor som leverer resultatet. Eksempel på søkemotor er Google eller Fast. Ofte bruker portalene en av disse. Kvasir bruker f.eks. Fast mens Yahoo bruker Google.

Problemet oppstår da hvis informasjon om din nettside ikke finnes på den søkemotoren som leverer resultatet. I såfall blir du ikke funnet!

Løsning
Løsningen er å velge et system som automatisk sørger for at du blir funnet, og at alt innhold på din nettside er tilgjengelig for søkemotoren. Hvis du velger ViaNett E-Handel og/eller ViaNett Publishing, så har du valgt en teknologi som sikrer dette, og som de fleste andre ikke har.

Hva tror du det vil medføre for besøket på din nettside? Som nevnt ovenfor hjelper det ikke hvis ikke du har et interessant innhold på nettsiden, enten det er nyheter, produktinformasjon eller andre nyttige opplysninger for brukerne. Men hvis du har dette på plass, må du jo markedsføre hvor denne informasjonen finnes. Det koster penger. Regn på hvor mye du kan spare hvis nettsiden selv gjør hele eller deler av jobben for deg! Så sammenligner du med prisene på våre løsninger.

Deretter,.... kan du ta kontakt med oss!

Webtoppen finner du i Kapital Data, eller her, på hegnar.no.



Print artikkel Skriv ut artikkelen