Sløser bort pengene på web

Gerry McGovern (webguru...) hevder overfor Finansavisen 29. mars at norske bedrifter sløser bort pengene sine på websider med fint design, og glemmer helt å tenke på brukervennligheten.


- Altfor mange bedrifter lager nettsteder som forsøker å ligne trykte brosjyrer, fremfor å tenke på hva slags informasjon brukerene er interessert i, sier Gerry McGovern til Finansavisen.
   -Bruken av trykt brosjyre og en hjemmeside er svært ulik. Med en trykt brosjyre ønsker du å fange brukerens oppmerksomhet, mens på hjemmesider har du alt fanget dens oppmerksomhet, forteller han videre.

Det enkle er det beste!
Videre hevder han at det som har virkelig suksess på nettet er selskaper som Google, Microsoft, Amazon og Yahoo. Disse har alle rene, enkle sider med enkle navigasjonsstrukturer. Og dette gjelder mer eller mindre for alle typer virksomheter. På nettet lønner det seg å bygge merkevaren med enkle og funksjonelle sider, hvor brukeren enkelt finner det de leter etter.
   Den kanskje sterkeste merkevaren på nettet er Google, fordi de leder brukerne direkte til det de leter etter, hevder McGovern.

De tre største feilene
Det er tre store feil man bør unngå for å lykkes med hjemmesidene:

1. Ikke lag nettsidene etter malen av selskapets trykte brosjyre!
2. Det må ikke være tvil om hvilke tjenester og produkter bedriften leverer!
3. Sørg for at sidene til enhver tid er er oppdaterte! Slett utdatert informasjon.

Disse tre punktene ødlegger intrykket potensielle kunder får av bedriften, før de har fått muligheten til å bli kjent med deg.

ViaNett AS leverer produkter som hjelper deg å overkomme disse farene på en enkel måte, samt har kompetansen som hjelper deg å komme i mål med prosjektet. Ta en titt på to av våre produkter, ViaNett Publishing (for å lage og vedlikeholde nettsteder) og ViaNett E-handel (et solid salgssystem for Internett).

Vil du vite mer, kontakt med Lars Erik på 69 20 69 78, eller registrer deg her så tar vi kontakt med deg!



Print artikkel Skriv ut artikkelen