Kundene jubler over nettbutikken

Etter å ha hatt nettbutikk i flere år, uten å bruke noen ressurser på den, bestemte handelsbedriften Carl Evensen Eftf. at tiden nå var inne for å gi denne et løft. Det skulle vise seg å være et strategisk riktig steg å ta. - Kundene jubler når de ser at de kan lage egne plankjøp så lett som bare det sier Kristin Tøsse Løvseth.



Kristin Tøsse Løvset hos Carl Evensen er svært fornøyd med sin nye kundeportal.
- Både vi og våre kunder er veldig fornøyd med den nye nettsiden vår sier Kristin Tøsse Løvseth. Hun er administrasjonssekretær i Carl Evensen Eftf. og var den som dro i gang prosjektet våren 2009. Hun kontaktet salgs- og markedssjef Lars Erik Erøy i ViaNett AS, og deretter gikk det slag i slag. Løsningsforslaget ble oversendt Kristin i slutten av mai, og allerede 27. juli ble nydesignede nettsider og en oppgradert nettbutikk lansert ut til kundene.

Ryddig og god kommunikasjon
- I hele denne prosessen har jeg fått svar på mine mailer og telefoner innen rimelig tid. Jeg har fått tydelige svar slik at det ikke har vært tvil om hvor i prosessen ting har befunnet seg. Jeg har snakket med blide og hyggelige folk, og føler at vi har blitt tatt på alvor forteller Kristin. Samarbeidet mellom ØkonomiBistand og ViaNett har også fungert fint. - Det er alltid en fornøyelse og samarbeide med ØkonomiBistand sier Lars Erik Erøy i ViaNett. - Vi føler at vi kommer til "dekket bord", og er det noen utfordringer som må løses kan vi stole på at ØkonomiBistand har kompetansen til å hjelpe både kunden og oss. Samarbeidet om denne type løsninger er nå inne i sitt niende år, og det betyr at vi sammen har løst mange utfordringer.

Riktig kompetanse og produkter
-Vi har valgt å samarbeide med ViaNett fordi at de har en spennende miks av kompetanse og produkter forteller Nils Ole Fladhus, gründer av ØkonomiBistand AS. I tillegg til å forstå kundenes forretningsmessige utfordringer, har de også høy kompetanse på visuell utforming og moderne markedsføringsverktøy. Når vi anbefaler ViaNetts produkter og kompetanse vet vi at kundene våre er i trygge hender. Ikke minst er kostnadsrammene forutsigbare, når de også håndterer drift av løsningene. Her slipper man å kjøpe kostbar hardware fremholder Fladhus, og legger til at mange har hatt store budsjettsprekker når de har bestemt seg for å gjøre dette selv.

Selg smartere og kutt kostnader
Netthandelsløsningen har integrasjon mot Visma Business, og Carl Evensen Eftf. er avanserte brukere av regnskaps- og logistikksystemet. Bedriften selger kun til andre bedrifter, og bruker aktivt pris- og rabattmatrisene i Visma. Dette er det en selvfølge at kundene også skal få med seg ut i en nettbutikk. Om kundene ikke ser riktig pris på en vare der de skal bestille vil nok mange sende inn faksen slik de tidligere har vært vant til.

Besparelsene er store ved å få ordrene direkte inn i Visma Business, fremfor å få dem inn på faks og telefon, for så å manuelt legge opp ordren. Dette er det vi mener med "å selge smartere og å kutte kostnader"!

I tillegg forenkler man også hverdagen for kundene ved å ha en ordremottaker som jobber 24/7/365

Prøv nettbutikken selv ved å registrere et demosystem her
Se nettsiden her: www.carlevensen.no





Print artikkel Skriv ut artikkelen